master

Materii studiate

Bun găsit! Așa cum poate ați observat, articolul de față va trata materiile pe care le-am studiat în primul semestru la master; cel pe care-l urmez este cel de Psihologie clinică, Consiliere psihologică și Psihoterapie, a cărui prezentare v-o las aici pentru mai multe detalii. (Dacă tot m-am înscris, sigur voi avea material de blog pentru cel puțin doi ani.) Acestea fiind zise, să trecem la subiectul propriu-zis!

Teorii avansate în psihologia dezvoltării (TAPD): se abordează principalele modele teoretice ale dezvoltării personalității și moralității, precum și stadiile ontogenetice; pe scurt, e o reluare concentrată a Psihologiei Vârstelor din cadrul licenței

Teorii avansate în psihologia dezvoltării (TAPD): a abordat principalele modele ale dezvoltării personalității și moralității, precum și stadiile ontogenetice și explicațiile lor; este o reluare concentrată a Psihologiei Vârstelor din cadrul ciclului de licență. Promovarea acestei materii a constat din predarea a șase teme individuale și a unui proiect de echipă sub forma unei reviste pe un subiect ales de comun acord. Noi am scris despre adult în publicația-fantomă „Frumuseți colaterale”, care, cred eu, are potențial de a deveni mai mult decât atât.

Etică şi deontologie în psihologia aplicată (EDPA)a vizat standardele după care un specialist din acest domeniu își desfășoară activitatea, ce anume este permis și în ce condiții, precum și ce sancțiuni riscă în cazul încălcării lor. La seminarii am discutat cazuri concrete, având drept reper Codul deontologic al profesiei de psiholog.

Metode de cercetare cantitativă (MCCT): statistică, pe scurt. Eu înțeleg că repetiția este mama învățăturii, dar, sincer, cred că am priceput în trei ani ce aveam de priceput. Recunosc, am învățat și câteva noțiuni noi, care mi-au dat de lucru furcă în rezolvarea temelor, dar a fost un obstacol cognitiv bine-venit. Mai trebuie specificat faptul că studenții au avut posibilitatea de a învăța statistica de la bază dacă nu o studiaseră anterior, ceea ce mi s-a părut un efort demn de lăudat din partea cadrului didactic. 

Teorii avansate în psihologia personalităţii (TAPP): a detaliat valoarea și limitele psihologiei evoluționiste în explicarea personalității. Cu alte cuvinte, imaginați-vă că Darwin, Freud și Costa&McCrae ar duce o dezbatere privitoare la om și la viața lui psihică. Sună interesant, nu? Aproape la fel de interesant precum cursul de Psihologia Personalității din anul II, cu ceva mai multă genetică, știți voi, pentru un plus de savoare. La seminar am prezentat un material despre cultură și trăsături de personalitate. Concluzia? Simțit la fel, gândim la fel… (până și eu am cântat-o p-asta!)

Etică și integritate academică (EIA): da, exact. Semestrul acesta am avut de mâncat pe pâine etică la dublu, doar că aceasta a vizat aspectele legate de statutul de student. Să nu copiezi, să nu mituiești, să nu furi idei, să faci citările calumea, mama lor de citări! Se aude și mai sus?! Scuzați-mi (sau nu) cinismul, dar mi se pare absurd să se impună această materie la master, când bobocii vin de la liceu și habar nu au de rigorile scrierii APA. Da, am fost și eu acolo și habar n-aveam pe ce lume sunt. Mai umblăm și noi la orar?!

Închei lista apoteotic, descriind opționalul acestui semestru, anume Gestionarea Emoțiilor (GE). Firește, ca să poți lucra cu oamenii, trebuie să fii tu însuți echilibrat, dar mă tem că trenul ăla a plecat de mult din gară și tot n-a ajuns la destinație. 
Ca să ofer și informații utile, totuși, menționez că această materie a necesitat o prezentare în grup pe baza unei emoții, pe care trebuia s-o descrii pe scurt, apoi să o induci colegilor și să-i ajuți să o gestioneze. Eu am făcut parte din grupul care a lucrat cu rușinea, o emoție care, la fel ca toate celelalte, resimțită la intensitate moderată, are posibilitatea de a te ajuta să te cunoști mai bine și să te dezvolți.

Da, cam așa mi-am petrecut primul semestru ca masterand(ă). Înainte să închei, aș avea câteva mențiuni de făcut:
       În primul rând, da, materiile au reluat, în mare parte, informația de la licență. Uneori, acest lucru m-a exasperat, dar cel puțin am avut mai puțin de muncit în sesiune, deoarece cunoșteam noțiunile. Una peste alta, înțeleg faptul că acest lucru e necesar pentru a crea o bază comună de informații și pentru colegii care au venit din alte domenii.
          În al doilea rând, toate orele s-au desfășurat seara, ceea ce a însemnat că, în sfârștit, rugăciunile mi-au fost ascultate! Am dormit semestrul ăsta cât pentru toți anii de școală anteriori! Fiind pasăre de noapte, am fost capabilă și să-mi îndeplinesc sarcinile academice, dar și să citesc și să văd o mulțime de seriale (Sabrina, American Gods și, firește, noul sezon din Doctor Who). Cine are nevoie de lumină solară?! Oricum e iarnă…

Acestea fiind zise, iată-mă ajunsă la un nou punct de cotitură: sesiunea. Cum s-a desfășurat aceasta veți putea citi într-un articol următor. Până atunci, vă aștept întrebăile și impresiile în comentarii!

3fe0e111282788ee6129d327ddc796bb

2 gânduri despre „Materii studiate

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.