licenta

Materii studiate #6

Astăzi s-a încheiat ultima săptămână de cursuri, urmând întreaga activitate academică să fie încununată de examene și festivități cu aruncare de pălăriuțe caraghioase. Ca să nu alunec pe pante falselor nostalgii și regrete – chiar dacă uneori dau bine -, voi trece în revistă materiile parcurse în acest semestru.

Zilele de luni debutau cu PSIHOLOGIA SĂNĂTĂȚII, domeniu care se concentrează pe contribuția psihologilor în demersul de spitalizare, recuperare sau acceptare a unui diagnostic medical sumbru. Informațiile prezentate la curs, precum și discuțiile avute la seminar pe baza prezentărilor colegilor, a studiilor de caz sau a experiențelor personale mi-au captat interesul și mi-au oferit o altă perspectivă asupra posibilităților din acest domeniu. Recunosc, este singura materie la care mi-aș fi dorit să ajung mai des datorită acestor motive.

sdv
”…Motherfucker!”

Următoarea în orar era INTRODUCERE ÎN PSIHOTERAPIE, de pe urma căreia mi-am făcut o părere de ansamblu în privința școlilor și tehnicilor de psihoterapie, la curs abordându-se cele de lungă durată (precum cea psihodinamică, terapia existențială, terapia comportamentală rațional-emotivă), iar la seminar – cele de scurtă durată (de exemplu, terapia cu nisip sau analiza tranzacțională). Conținutul e interesant (aflu asta  abia acum, citind cursul pentru examenul ce urmează), însă maniera de parcurgerea informației în timpul orelor a fost, din punctul meu de vedere, un mare minus.

PSIHOLOGIE COGNITIVĂ. Din ce am înțeles frunzărind cursul cu o expresie de pură teroare pe figură, această materie aprofundează (tardiv și nenecesar în acest punct al desăvârșirii academice) procesele cognitive – ce altceva?! Astfel, percepțiile, atenția, memoria și raționamentele sunt privite din punct de vedere neurobiologic, funcțional și alte cuvinte mari pe care nu știu dacă voi reuși să le accept vreodată fără ca ceva din mine să se revolte monstruos.

CONSILIERE ÎN CARIERĂ ȘI EDUCAȚIE: se referă la subdomenii aplicative, ce constă în realizarea activităților în școlile gimanziale sau de orientare profesională. Aș vrea să vă spun mai multe despre această materie din moment ce poate fi o potențială alegere pentru cei ce se decid să urmeze acest traseu, însă adevărul este că am ratat în totalitate demersul teoretic, iar partea de seminar aduce a comedie absurdă pe care nu mă simt în stare s-o redau aici, că om sunt și eu!

Cazul orelor de PSIHOPEDAGOGIA DEFICIENȚILOR MINTAL a fost unul aparte pentru că, deși nu plănuiesc să activez pe această latură, am fost atât de prinsă în activitățile propuse, încât am început să suspectez că aș suferi și eu de ceva  înțeleg rolul jocurilor și tehnicilor utilizate în demersul terapeutic în vreme ce am fost propriul meu cobai. La deschiderea mea față de această experiență au contribuit și discuțiile avute în context mai puțin formal, precum și un anumit joc, pe care vi-l sugerez și vouă, e un bun exercițiu de spargere a gheții.

PSIHOLOGIE MILITARĂ sau ora de dirigenție. O spun în cel mai serios mod posibil, deoarece eu nu am simți niciodată în toți anii de școală că aș fi avut parte de o îndrumare reală în ce privește activitatea educațională, iar acum lucrurile au devenit ceva mai clare. La asta se adaugă atmosfera deschisă, disponibilitatea de a ni se răspunde la întrebări și informațiile primite din sfera apărării naționale.

Dacă ar fi să rezum acest semestru, sintagma „proiect de echipă” înglobează timpul pierdut, informațiile irelevante, tendința de a strânge pe cineva de gât, bâlbâiala în fața clasei și stresul care au făcut deliciul acestui ultim semestru de facultate – ca să-l ținem minte toată viața!

giphy

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.