licenta

Materii studiate #3 și #4

Vară, cald, SESIUNE. Consider că e momentul oportun să trec în revistă obiectele de studiu din cel de-al doilea an la facultatea de nebuni psihologie.

giphy

Semestrul întâi ne-a binecuvântat cu următoarele minuății:

Bazele Teoretice ale Evaluării în Psihologie (prescurtat BTE și vine de la bătuți de soartă): continuarea aventurii statistice din primul an. Cu alte cuvinte, a trebuit să învățăm când anume e sigur să folosești o scală (chestionar, pentru neinițiați) și ce caracteristici trebuie să aibă pentru a nu da o cercetare peste cap. Jale.

Psihologie Organizațional-Managerială (prescurtat cum altfel decât POM și vine de la pomenirea tuturor sfinților): am învățat noțiunile de bază în management, în eventualitatea în care vreunul dintre noi va dori să devină consilier în vreo firmă. Materia a cuprins informații despre structura ierarhică, gestionarea stresului și conflicte ce pot apărea între angjați și manageri. Interesăntuț, dar mult a naibii de învățaț).

Dinamica Grupurilor (prescurtat DG, înseamnă…exact ce scrie): se referă la modul în care se raportează grupurile față de diverse situații și ce mecanisme funcționează în cadrul grupărilor, în funcție de tipul acestuia. Făinuț.

Psihologia Personalității (prescurtat PP și vine de la panică&paranoia de examen). Deși informația a fost din belșug, noțiunile erau foarte bine explicate și exemplificate. A fost materia mea preferată deoarece aducea explicații din domeniul geneticii pentru trăsătuile de personalitate și compara diverse modele teoretice. Bibliografia sugerată a fost o adevărată comoară.

Psihologie Judiciară (prescurtat PJ și vine de la prejudiciul adus societății prin încălcarea legii). Pe scurt, am discutat despre delicvență, reziliență și rolul psihologului în acest proces. Cel mai fain moment a fost vizita la laboratorul de criminalistică, despre care am scris în detaliu aici.

Mi-am îndeplinit Stagiul de practică fiind voluntară la SCUT, unde am ajutat la buna desfășurare a activităților centrului de zi pentru adulți diagnosticați cu schizofrenie. Am descris totul pe blog, aici.

Mirobolant. Apoi am luat-o de la capăt.

c05e9b6cc3ed3954d9a53068604b92a0.jpg

În proaspăt finalizatul semestru doi, ne-am luptat cu următoarele materii:

Pshihodiagnoza aptitudinilor și inteligenței (prescurtat PAI și vine de la păi cum adică am IQ-ul unui hamster?). În cadrul orelor am învățat care sunt testele psihologice indicate pentru a măsura coeficientul de inteligență, diverse aptitudi, modul de raportare a rezultatelor și de interpretare. Partea bună e că am rămas cu un ditamai dosarul de probe care vor fi utile la licență sau, cine știe, în cabinet mă întreb dacă va ajunge cineva chiar să practice meseria asta

Psihopatologie (prescurtat PHP și vine de la zgomotul trântirii cursului uriaș pe bancă), adică inventarul tulburărilor psihice și de personalitate – care nu-s același lucru -, al simptomelor și scurte metode de intervenție psihiatrică și psihologică. Tot ce vrei să știi despre toate de la depresie, schizofrenie și bipolaritate până la paranoia și narcisism. Foarte fain, dar complicat.

Aplicații computerizate și prelucrarea datelor (prescurtat ACPD, adică aici ce p…lan detaliem?). Cum era de așteptat, statistică. A treia oară la rând. Am zis mai sus de plan fiindcă, într-adevăr, nota la acest obiect provine parțial de la un plan de cercetare întocmit pe grupe. Cu teorie, calcule și toate cele, O minunăție.

Metode și tehnici experimentale (prescurtat MTE și nu mă pot abține să nu mă gândesc la mâțe de fiecare dată când aud literele astea) ne-a pus în ipostaza de cercetători. Am învățat cum se concepe un design experimental, ce variabile să controlăm pentru a observa ce modificări determină. Știu că nu are sens, dar sper să mă lămuresc și eu ce-nseamnă până la examen.

Abilități Academice (prescurtat, evident, ABA. Nu că aș avea ceva împotriva lor, dar prefer Queen) se referă la modalitatea corectă de realizare a sarcinilor academice precum eseuri, referate și scrierea corectă a referințelor APA urâte adorate de toți studenții la psiho). Ar fi fost utilă în primul semestru din anul I ca să știm din start cum se abordează temele, în loc să învățăm prin încercare și eroare fără ca nimeni să ne spună. Acum, după ce ne lămurisem singurei între timp, a fost doar pierdere de timp. Am auzit că de-acum va fi materie obligatorie pentru toți bobocii din Universitate. Doamne ajută.

Despre Stagiul de practică am povestit aici.
În ambele semestre am urmat cursuri de limba engleză și am făcut un sport la alegere pentru câte cinci prezențe. Ca ființă leneșă, consider că a fost acceptabil.

Aceștia au fost dragonii pe care i-am biruit în cel de-al doilea an de studenție. Se putea mai rău.

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.