licenta

Materii studiate #2

În vreme ce colegii mei probabil se gândesc să pună mână de la mână ca să arunce în aer facultatea, eu voi face o sinteză a semestrului abia încheiat pentru cititorii care au ales alt drum în viață. Vorbesc singură? Most likely. Nu e bai, trecem la treabă.

Fundamentele Psihologiei – FPH

oricât am vrut eu, tot n-am scăpat de această fabuloasă materie la care am dat examen azi-dimineață. Nici nu vreau să mă gândesc la rezultate, deși aseară, învățând din catastiful format din caietul de pregătire pentru BAC, materiale suplimentare și extrase din curs (cred că are vreun kil), mă pocnise melancolia. Băi, tată, a trecut un an de la bac…Și apoi mi-am amintit nota și consecința ei dezastruoasă, m-am umplut de nervi și am decis să mă culc.

atmosfera de la curs: am început semestrul cu procesele reglatorii (voință, motivație și afectivitate, adică alea de-mi lipsesc mie) și mă gândeam serios să-mi tai o venă, dar spre final am discutat personalitatea, capitolul meu preferat (pentru că am  personalitate, evident! ego-ul meu vrea o brioșă). Mi-a plăcut faptul că proful era la fel de chill și implicat în prelegere, deși de obicei eram doar vreo zece fraieri la curs. Dădea o mulțime de exemple și povestea experiențe relevante pentru tematică, ceea ce era cu mult mai interesant decât etapele actului voluntar. Brrr. Horror.

atmosfera de la seminar: 8 dimineața spre finalul săptămânii – cu asta am spus tot. Nu-mi amintesc mare lucru, dar în general procedurile au rămas la fel, adică mult lucru în echipă, procedee diverse și tehnici de refrazare a conținutului pentru a înțelege lecțiile. Măi, e fain așa doar că nu pentru mine.

Statistică Aplicată în Psihologie – SAP

ce înseamnă: măi, n-aș putea să vă spun. Mulțumesc piticilor de grădină că am făcut noțiunile elementare în liceu (doamna profesoară, o mie de ani să trăiți!), că zău dacă mă prindeam acum. Ceea ce vă pot spune în mod sigur este că, prin introducerea datelor în programe și prelucrarea lor se obțin datele sudiilor pe care le cităm cu sfințenie, deși nu știm exact ce presupun (de exemplu, studiile cercetătorilor britanici arată că 100,101% dintre pisici sunt niște ingrate).

atmosfera de la curs: aici de obicei venea lumea ca să asiste la prelegerea în klingoniană, că poate-poate se acordă ceva bonusuri. O laie. Nefericiții mei colegi de bancă pot întări faptul că la toate cursurile eu zăceam cu capul pe masă, mârâind din când în când Nu-nțeleeeeg! și trântindu-l la loc. Facultate.

atmosfera de la laborator: hopa, că ăsta fu ceva nou! Nu prea-mi surâdea mie ideea de a butona chestii matematice la opt dimineața, dar csf?! N-ai csf (parazit lingvistic). Cred că pentru laboratorul ăsta am muncit cel mai mult (semestrul trecut a fost la nenorocirea aia de PED  și ambele sunt materii secundare, deci fuck the romanian logic). Am avut atâtea teme și teste de mi-a ieșit statistica pe nas, dar cel puțin partea de SPSS  am înțeles-o. Mă refer la  programul în care bagi date și faci grafice și alea-alea. Stați să vă arat cam despre ce e vorba – printscreen

Frumos, nu?

giphy.gif

Psihologia Vârstelor – PV

Aici a fost de mine! Nu m-a interesat atât materia (care, recunosc, e utilă și te ajută să înțelegi o grămadă de chestii), cât activiatea propriu-zisă.
atmosfera de la curs: intensă, frate. Am plâns la fiecare nenorocit de curs (nu în toată splendoarea, dar n-am înghițit atâtea lacrimi în veața mea!) din cauza subiectelor și a modului în care prezentările colegilor se transformau în veritabile ședințe de consiliere în grup prezidate de doamna profesoară. Dacă aș fi considerat vreodată existența unui model profesional, cred că dumneaei s-ar fi potrivit. E mult mai OK decât să spui că vrei să fii un Hannibal Lecter necanibal, căci unde-ar mai fi farmecul?

atmosfera de la seminar: multă emoție, mămică! De data asta din cauză că am avut de prezentat un subiect fără niciun suport. Dacă semestrul trecut mergea mai cu câr, mai cu mâr, o foiță, un clipboard, acum nimica-nimicuța! M-am dat eu bengoasă și am prezentat la începutul semestrului ca să mi se mai ierte bâlbâielile (că na, e prima dată, doamna…) și s-a terminat cu bine.
Cea de-a doua sarcină de seminar a constat în urmărirea unui film și realizarea analizei psihologice a unui personaj. Adică ce am postat eu cu Vlad  Țepeș acum puțin timp (știe cineva despre ce vorbesc?), numai că la nivel de facultate. Eu am ales un personaj timiduț și cu fluturași artistici din filmul Dead Poets Society. E foarte fain, plin de chestii deștepte care-ți înfig săgeți în corason. Goddamnit, I’m an emotional wreck already after my first year here!

6-dead-poets-society-quotes
you tell ‘em, Captain!

Introducere în Psihologie Socială – IPS

ce înseamnă: am studiat fenomenele psihologice produse în cadrul grupurilor; am aflat o mulțime de chestii interesante, cum ar fi mecanismele care stau la baza „spiritului de turmă”, când anume sunt oamenii mai predispuși să ajute și de ce se petrec tot felul de ciudățenii în cadrul concertelor, meeting-urilor și protestelor. Dacă vă cade în mână o carte de psihologie socială, documentați-vă, e interesant!

atmosfera de la curs: și aici cu participare limitată și  expunere a informației, însă adesea ni se cerea să anticipăm rezultatele studiilor sau să analizăm cutare fenomen. Un plus mare aici.

atmosfera de la seminar: lucram efectiv pe ceea ce ni se predase la curs, adică urmăream filmulețe sau citeam articole din ziare și încercam să identificăm fenomenul social și cauzele lui. Profa – o persoană deschisă, foarte expresivă și francă – accepta teorii câtă vreme ți le argumentai; dacă nu, te trimitea la plimbare. Fair enough for me.

 

Metodologia Cercetării în Psihologie – MCP

ce înseamnă: teoria și procedeele după care se realizează…ați ghicit, cercătările în acest domeniu.

atmosfera de la curs: pot număra pe degetele de la o mână la câte cursuri am fost, dar în pricipal ni se preda cum se construiește un studiu (ipoteze, obiective, itemii din chestionar și toate cele. o grămadă de distracție!)

atmosfera de la seminar: haos. Când am auzit că la finalul semestrului urma să predăm un studiu realizat în grupe, mi s-a făcut rău. Studiu ca la carte, cu subiect serios, calcule, prelucrări statistice și tăt ce mai trebe. De făcut l-am făcut, așteaptă să fie notat. Poate voi povesti într-o postare separată despre prima mea experiență  de cercetător în faculatate dacă va exista interes pentru subiect.

Cam astea au fost provocările de pe acest semestru (lăsând la o parte limba engleză și aerobicul de pe Colină). Un lucru mega-șmecher a fost activitatea de practică, despre care promit să scriu cât de curând.3fe0e111282788ee6129d327ddc796bb

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.